🔥„Hutnicze Centrum Dowodzenia” ma być multimedialną i interaktywną rodzinną przestrzenią edukacji o współczesnym, nowoczesnym hutnictwie.

  • Głosowanie odbywa się poprzez platformę internetową www.bo.chorzow.eu
  • Osoby nieposiadające dostępu do internetu mogą oddać głos w pok. 220 w Urzędzie Miasta, w Centrum Integracji Międzypokoleniowej przy ul. Dąbrowskiego 7 oraz we wszystkich filiach biblioteki miejskiej. Głosować mogą wyłącznie mieszkańcy Chorzowa, zameldowani lub nie, bez limitu wieku.
  • Każdy głosujący (również dzieci) ma do dyspozycji 10 punktów do przyznania na wybrany projekt lub projekty (punkty można dzielić do wyczerpania puli).
  • Głosowanie trwa do 25 września, a wyniki zostaną ogłoszone 28 września

Hutnicze Centrum Dowodzenia to interaktywna rodzinna przestrzeń edukacyjna, w której świat czynić będziemy bardziej przyjaznym nam oraz środowisku poprzez stosowanie i popularyzację nauki. To strefa doświadczania, rozumienia otoczenia oraz roli jaką odgrywa w nim stal – tworzywo jutra. Pozostaje ona bowiem niezbędna do opracowywania najnowocześniejszych technologii – od mikroelementów rozruszników serca, aż po satelity eksplorujące przestrzeń kosmiczną. W obliczu zmian klimatycznych i eko-odpowiedzialności przestrzeń wskazywać ma kierunki rozwoju hutnictwa, analizując jednocześnie jego rolę w zrównoważonym rozwoju. To także miejsce kształtowania przyszłych wynalazców, którzy testować i eksplorować mają nowe, nieznane. Hutnicze Centrum Dowodzenia zawierać ma stanowiska z autonomicznymi goglami VR, umożliwiającymi wejście do działającej huty, edukacyjne elementy przestrzenne (instalacja tłumacząca powstawania stali w której dzieci wcielają się w rolę wyrobu hutniczego), łamigłówki logiczne, stanowiska multimedialne i modele tłumaczące zasady fizyki oraz chemii, stanowiska konstrukcyjne i projektowe, przestrzeń do działań warsztatowych (stanowiska typu mobilna majsterkownia), kreatywne zestawy narzędziowe do realizacji doświadczeń, przeprowadzania zajęć i zabaw. Wszystko to by w atrakcyjny sposób łączyć naukę i zabawę. Interaktywne elementy wymagać mają zaangażowania manualnego, ruchowego, zmysłowego, a – przede wszystkim – intelektualnego. Przestrzeń przeznaczona ma być do użytku indywidualnego oraz grupowego niezależnie od kategorii wiekowej.